رادیاتور, مقالات

نحوه استفاده از رنگ رادیاتور

رنگ کردن رادیاتور های قدیمی

وقتی یک وسیله کاربردی خانه را به یک نقطه کانونی و دکوری تبدیل می کنیم بسیار هیجان انگیر می شود.. در این مطلب ما در مورد رنگ آمیزی رادیاتورهای قدیمی صحبت خواهیم کرد پس برای یک سفر هیجان انگیز و ضمن معرفی انواع رادیاتور و نحوه رنگ کردن آنها با ما همراه باشید.

آیا می توان  رادیاتور را رنگ کرد؟

بله، می توانید رادیاتور را رنگ کنید. بهترین رنگ برای رادیاتورها رنگ فلزی مقاوم در برابر حرارت است. قبل از شروع، باید در مورد جنس رادیاتور خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

انواع رادیاتور

رادیاتوهای چدنی

رادیاتورهای چدنی در دهه ممکن است از گذشته ها به یادگار مانده باشند تقریباً آنها شبیه عتیقه جات هستند که به خانه شما سبک می بخشد. از لحاظ کارکرد هم به آرامی گرم می شوند. در مقایسه با همتایان مدرن خود، کار با آنها آسان نیست.

همچنین باید بدانید بهترین زمان برای تعمیر رادیاتور چدنی در تابستان است.به هبمن دلیل پیشنهائ می کنیم مقاله بهترین زمان برای خرید و تعویض رادیاتور را مطالعه نمایید.

رادیاتورهای فولادی

رادیاتورهای فولادی ضد زنگ تیز به نظر می رسند و همه کاره هستند. مردم فولاد ضد زنگ را انتخاب می کنند زیرا زنگ نمی زنند و قابل اعتماد هستند.رادیاتورهای فولادی باید تمیز شوند. اما آنها محبوب ترین انتخاب در میان رادیاتورهای مدرن هستند.

رادیاتورهای آلومینیوم

رادیاتورهای آلومینیومی شگفت انگیز هستند. آنها می توانند به سرعت اتاق را گرم کنند. رادیاتورهای آلومینیومی قیمت بیشتری نسبت به رادیاتورهای فولادی دارند که باعث می شود محبوبیت کمتری داشته باشند.این نوع رادیاتورها نسبت به انواع دیگر نیاز به مراقبت بیشتری دارند. همچنین باید مراقب باشید که آنها را خراشیده یا فرو نریزید.

چگونه یک رادیاتور را رنگ کنیم؟

رنگ کردن رادیاتور آسان است. نیاز به کار مقدماتی دارد ابتدا باید رادیاتور را تمیز کنید. در مرحله بعد، قسمت هایی را که نمی خواهید رنگ کنید، با چسب بپوشانید.

مرحله 1: رنگ خود را انتخاب کنید

هنگام رنگ آمیزی رادیاتور، هم آستر و هم رنگ مهم هستند. شما باید یک پرایمر آئروسل مبتنی بر روغن انتخاب کنید. در صورتی که برای سطوح فلزی داخلی ساخته شده باشد، می توانید رنگ روغن یا آب را انتخاب کنید.

هر دو باید در برابر زنگ زدگی و حرارت مقاوم باشند. با این حال، قبل از انتخاب رنگ، نوع رنگ مناسب را انتخاب کنید.

مرحله 2: رادیاتور را آماده کنید

شیر کنترل را در جهت عقربه های ساعت به حالت “خاموش” یا بسته قرار دهید. بگذارید رادیاتور خنک شود. شیر کنترل و شیر تخلیه رادیاتور را با چسب بچسبانید. شما نمی خواهید این مناطق را رنگ کنید. همچنین روی دریچه ها رنگ نکنید.هنگام رنگ آمیزی چیزی از این دست، مطمئن شوید که از نوار چسب استفاده می کنید، زیرا نمی خواهید آن را رنگ آمیزی کنید، مگر اینکه رادیاتور کارآیی نداشته باشد.

مرحله 3: منطقه را آماده کنید

دور دیوار پشت رادیاتور از نوار چسب برای محافظت از رنگ استفاده کنید. چند قطره پارچه زیر و اطراف رادیاتور قرار دهید تا از کف محافظت شود. پارچه بهتر از پلاستیک عمل می کند.ماسک بزنید و پنجره را باز کنید. پرایمر آئروسل سمی و قوی است. اتاقی را که در آن کار می کنید تهویه کنید. اگر فن دارید، آن را به سمت پنجره باز کنید تا دود کمتر شود.

مرحله 4: رادیاتور را سنباده بزنید

رادیاتور را با سمباده درشت سنباده بزنید. این کار باعث از بین رفتن زباله ها و آلودگی های انباشته شده می شود. سپس با سمباده ریز همه چیز را بپوشانید. اگر متوجه شدید که رنگ در حال کنده شدن است، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید.باید رنگ را برای سرب آزمایش کنید. رنگ سربی می تواند مشکلات جدی برای سلامتی شما ایجاد کند. بنابراین هر رنگی که بیش از چند دهه قدمت دارد را آزمایش کنید. می توانید کیت های خانگی تهیه کنید یا نمونه هایی را برای آزمایش به آزمایشگاه بفرستید.

مرحله 5: رادیاتور را تمیز کنید

برای تمیز کردن رادیاتور، یک پارچه به سختی مرطوب تهیه کنید و آن را پاک کنید. این در درجه اول برای از بین بردن گرد و غبار سنباده است سپس اجازه دهید رادیاتور کاملا خشک شود. فقط در این صورت می توانید شروع به پر کردن و رنگ آمیزی رادیاتور کنید.

مرحله 6: اسپری رنگ با پرایمر

پرایمر را یک پا از رادیاتور نگه دارید و یک لایه یکنواخت را روی کل قسمت اسپری کنید. حداقل هر چیزی را که قابل مشاهده است و قسمت بالای پشت رادیاتور را پر کنید، حتی اگر به ندرت دیده شود مگر اینکه از نزدیک.

مرحله 7: رادیاتور رنگ

رادیاتور را همانطور که آماده کردید رنگ کنید. برای بهترین نتیجه، باید رادیاتور را به صورت مرحله‌ای رنگ کنید – ابتدا لبه‌ها را رنگ کنید، قبل از اینکه به روی صفحه دستگاه بروید.

هنگام انتخاب بهترین رنگ رادیاتور، چهار گزینه دارید.

رنگ مخصوص رادیاتور با گذشت زمان کمتر زرد می شود زیرا رادیاتور گرم و سرد می شود و همچنین در برابر حرارت مقاوم است، رنگ‌های مبتنی بر حلال – رنگ‌های مبتنی بر حلال، رنگ‌های رایج برای رادیاتورها هستند. رنگ‌های مبتنی بر آب نیز محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند، زیرا وقتی رادیاتور خود را بعد از رنگ‌آمیزی استفاده می‌کنید، بوی بدی ندارند.

روکش رادیاتور – براق لعابی شفاف رادیاتور برای زمانی که می خواهید رادیاتور خود را با رنگ برجسته کنید ایده آل است. که به سرعت خشک می شود و ارزان است.

اسپری رنگ – می توانید اسپری رنگ ساخته شده برای رنگ آمیزی رادیاتورها را پیدا کنید. اگر تصمیم به استفاده از رنگ اسپری دارید، برای محافظت از دستان خود دستکش بپوشید.

مرحله 8: کار را تمام کنید

نوار چسب باقی مانده را بردارید و پارچه را با دقت تا کنید. سپس می توانید بعد از خشک شدن نیم روز دیگر صبر کنید و سپس حرارت را دوباره روی رادیاتور روشن کنید.پس از اتمام رنگ آمیزی رادیاتور، 24 ساعت قبل از شروع استفاده از آن صبر کنید. همچنین، می توانید انتظار داشته باشید که رادیاتور به مدت یک هفته بوی رنگ بدهد.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

آیا می توانید رادیاتورهای دست دوم را بفروشید؟

رادیاتور آلومینیومی را کجا بفروشیم؟ ضایعات رادیاتور آلومینیومی را می توان برای پول نقد در هر حیاط قراضه محلی نزدیک محل شما بازیافت کرد. لطفا توجه داشته باشید که رادیاتورهای آلومینیومی ارزش پول خوبی در حیاط ضایعات دارند. شما فقط باید حیاط قراضه مناسبی را که بهترین قیمت را برای ضایعات شما ارائه می دهد، شناسایی کنید.

آیا می توان رادیاتورها را با رنگ دیوار رنگ کرد؟

بله، شما می توانید، اما رنگ های ارزان تر دوام زیادی ندارند. قبل از اینکه متوجه شوید، رنگ دیوار شروع به خرد شدن و پوسته شدن می کند و سپس باید دوباره رادیاتور خود را رنگ کنید. اگر از رنگ دیوار استفاده می کنید، پس از استفاده از رنگ امولسیونی روی آن را با یک روکش شفاف رادیاتور بپوشانید.

رنگ رادیاتور خوب چیست؟

رنگ های رادیاتور خوب زیادی وجود دارد. اما هر رنگی که پس از خشک شدن در برابر حرارت مقاوم باشد، اگر در داخل خانه و روی فلزات کار کند، خوب است.اگر چدن دارید، مطمئن شوید که رنگ را می توان روی چدن استفاده کرد. سنباده فولادی ضد زنگ بین لایه ها به طوری که رنگ بچسبد. فولاد سطح صافی دارد، بنابراین مراقب چکیدن رنگ باشید.

آیا برای رنگ آمیزی رادیاتور به پرایمر نیاز دارم؟

بله، به پرایمر نیاز دارید. پرایمر پوشش خوبی ارائه می دهد و از رادیاتور شما محافظت می کند. پرایمر مثل رنگ نیست. زیر رنگ استفاده می شود و ضخیم تر است.تقریباً همیشه هنگام نقاشی ضروری است، اما به خصوص اگر چیزی در حال رنگ آمیزی یا چیزی با رنگ تیره است. پرایمر ضد زنگ رادیاتور.

آیا رنگ آمیزی رادیاتور بر قابلیت های آن تأثیر می گذارد؟

رنگ آمیزی رادیاتور باعث نمی شود که کارکرد آن بهتر یا بدتر شود.

آیا رنگ های خاصی برای رادیاتور بهتر است؟

گفته شده است که رنگ های تیره گرمای بیشتری را نسبت به رنگ های روشن جذب می کنند که درست است. در رادیاتورها، خروجی گرما تحت تأثیر رنگ استفاده شده روی رادیاتور قرار نمی گیرد.با این حال، رنگ‌های تیره‌تر نسبت به رنگ‌های روشن‌تر ممکن است به شما احساس گرما بدهد.

 

4 دیدگاه در “نحوه استفاده از رنگ رادیاتور

  1. daxktilogibigibi.n5vVMl1GItPp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *