کولر گازی

نحوه عملکرد کولر گازی

در این مقاله به نحوه عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش و گزمایش خواهیم پرداخت

عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش به گونه ای است که گاز در درون کمپرسور جمع می‌شود و با فشاری که به آن وارد می‌شود به کندانسور می‌رود ار آن سو معمولاً گرمای خود را از دست می دهد که به مایع تبدیل می‌شود و پس از آن مایع از کندانسور خارج شده و از لوله یا شیر انبساط می‌شود دچار افت فشار بسیار زیاد می‌شود و به حالت دو فازی مایع و گاز در می آید و به سمت ورودی اپراتور هدایت می‌شود.

در کولرهای گازی معمولا فن داخلی وجود دارد که با چرخش پروانه این فن داخلی هوا وارد محیط خواهد شد و از طریق لوله های اواپراتور هوا سرد خواهد شد و از سمت دیگر یونیت داخلی به محیط بازگردانده می شود و این رایند هوای خنک شدن به همین صورت تا زمانی که کولر گازی روشن می باشد ادامه پیدا می کند.

نحوه عملکرد کولر گازی در حالت سرمایشی

کولر های گازی در حالت گرمایشی به این صورت عمل می کند که روندی که در بالا ذکر شد از طریق یک شیر چهار طرفه معمولاً تغییر می‌کند و گاز مبرد گرم می‌شود و در کمپرسور به طور مستقیم به سمت اواپراتور هدایت می شود. و در آنجا گرمای خود را از دست می‌دهد که باعث می‌شود لوله‌های آواپراتور گرم شده و در نتیجه محیط گرم خواهد شد.

راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی در فصل زمستان

با شروع فصل زمستان می توانید از کارایی کولر گازی اسپیلت سیستم گرمایش کولر گازی می باشد استفاده کنید و بیشتر برای منازل ادارات و مکان های کوچک مناسب و قابل استفاده می باشد اما از حساسیت خاصی برخوردار می باشد و دلیل آن این است که زمانی که شما حالت سرمایش کولر گازی را فعال می‌کنید پس از سرمایه‌های کمپرسور خاموش می شود ولی اگر بخواهید سیستم گرمایش کولر گازی استفاده کنید بعد از اینکه دستگاه فضا را گرم کند به حالت برفک زدایی می رود تا اقدام به آب کردن برفک بیرون می کند و پس از آن دوباره با حالت گرمایش تغییر پیدا خواهد کرد.
نکته مهم اینکه شما برای راه اندازی کولر گازی وقتی که در حالت گرمایش قرار می دهید می توانید دمای محیط را تنظیم کنید و بهتر است دمای محیط را روی ۲۵ تا ۳۰ درجه تنظیم کنید کولر گازی تقریبا ۵ دقیقه زمان می برد تا باد گرم تولید کرده ولی باید چند لحظه منتظر بمانید چراکه پنل درونی به طور کامل باید گرم شود و پس از گرم شدن پنل درونی معمولا فن شروع به کار می کند. اما اگر بیش از حد طول کشید یعنی گاز دستگاه شما خالی شده است و این موقع باید شما گاز دستگاه خود را شارژ نمایید.

انواع کولر گازی

کولر گازی پنجره ای

کولرهای گازی پنجره ای یکی از رایج ترین انواع کولر های گازی می باشد که به دلیل سادگی پرطرفدار می باشد این کولرگازی ها تنها دارای یک محفظه می باشد که تمامی قطعات کولر گازی را در آن جای داده‌اند کولر گازی پنجره ای دارای دو قسمت می باشد قسمت جلوی که فضای اتاق را خنک می کند و قسمت خارجی که گرما جذب شده را به فضای بیرون انتقال میدهد.

قسمت جلوی را شما می توانید با استفاده از صفحه لمسی به صورت دیجیتالی کنترل کنید هوای داخل توسط شبکه جلو کولر گازی به صورت دائمی مکیده می‌شود و از اپراتور خارج شده که باعث خنک شدن محیط می شود اما این کولر گازی ها معمولاً سر و صدای زیادی ایجاد می کند.

کولر گازی دوتیکه اسپیلت

یکی از مزایای این کولرگازی ها این است که بدون سر و صدا می باشد و از ظرافت خاصی برخوردار است از دو واحد به صورت جدا ساخته شدند که پنل خارجی شامل کمپرسور و کندانسور و می باشد و معمولاً در خارج از ساختمان نصب می‌کنند و پرده داخلی و فیلتر در آن قرار دارد نیز در داخل ساختمان نصب می‌کنند پنل داخلی و خارجی اسپیلت آن توسط لوله مسی یا آلومینیومی به یکدیگر اتصال داده می شود.

کولر گازی پرتابل قابل حمل

این کولر گازی همانطور که از نامش پیداست یک تکه بوده و به راحتی قابل حمل میباشد و تنها از یک لوله خرطومی پلاستیکی که در پشت کولر گازی برای تخلیه هوای گرم وجود دارد می باشد و نیازی به نصب ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *