بوتان, پکیج دیواری

آشنایی با انواع پکیج بوتان (پکیج شوفاژ دیواری بوتان)

 انواع پکیج بوتان: همه کم و بیش با موتورخانه ها و کاربردهای آن آشنایی داریم . در دهه ی های گذشته سرو کارمان با شوفاژهایی بود که وظیفه ی گرمایش را بر عهده داشت و مستقیما از موتور خانه هدایت میشد .این سیستم مشکلاتی از قبیل اشغال فضای بزرگ برای دستگاه ها و اتصالات عظیم موتورخانه ای- تعمیر و شارژ ماهانه ی موتورخانه هم وجود داشت به اضافه ی هزینه بر بودن مشکل سوخت و نگهداری آن ها به مراتب دردسرهایی داشت.

ما در این مقاله قصد داریم برای شما درباره انواع پکیج بوتان، پرفروش ترین مدل پکیج بوتان، جدید ترین پکیج بوتان، راهنمای پکیج بوتان مطالبی را برای شما قرار دهیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همچنین اگر شما قصد خرید انواع پکیج بوتان را دارید می توانید بدون نگرانی از قیمت و کیفیت، بهترین و جدیدترین پکیج بوتان را از بهترین نمایندگی پکیج بوتان، سایت اصلان تهویه خریداری کنید.

انواع پکیج بوتان در نمایندگی پکیج بوتان:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی محفظه هایی با ابعاد یک کابینت کوچک طراحی شده اند که وظیفه ی شوفاژها را برعهده گرفته و تمام اتصالات و قطعات به صورت فشرده درآن گنجانده شده است. به دستگاه مذکور پکیج گفته میشود.در واقع انواع پکیج بوتان وظیفه ی تامین آب گرم موردنیاز جهت تامین گرمایش محیط به وسیله ی رادیاتور ها و آبگرم بهداشتی جهت مصارف روزانه از قبیل شستشو استحمام و… را فراهم میکند.

از ویژگی های مثبت انواع پکیج بوتان میتوان نصب و راه اندازی برای هر واحد به طور مستقل و اشغال فضای اندک و درپی آن سهولت در فرایند تعمیر و نگهداری پکیج دیواری باشد همچنین تنظیم دما به میزان دلخواه و کارکرد آرام و بیصدا که مسلما بازدهی بالاتری نیز خواهد داشت.

راهنمای پکیج بوتان از نمایندگی پکیج بوتان:

نمایندگی پکیج بوتان برای اینکه شما را از طرز کار و چگونگی تنظیم انواع پکیج بوتان آگاه کنید، دفترچه راهنمایی در اختیار شما مشتریان قرار می دهد، بنابراین اطلاعات در این دفترچه بسیار حائز اهمیت می باشد تا پکیج دیواری شما با بهترین عملکرد برای شما کار کند. شما می توانید در زمانی که با خرابی انواع پکیج بوتان مواجه شدید به دفترچه مراجعه کرده و مشکل پیش آمده را رفع نماید.

این نکته را در نظر داشته باشید که این دفترچه که راهنمای پکیج بوتان می باشد نمی تواند شما را در این زمینه متخصص کند؛ پس در زمان نصب، تعمیر و مواردی که نیاز به متخصص دارند شما دست به پکیج نزنید و سعی کنید از متخصصین کمک بگیرید تا آن ها پکیج شما را تعمیر نمایند.

مدل های پکیج دیواری بوتان

پکیج دیواری بوتان مدل های متنوعی دارند. که به گذشت زمان برخی از آنها از رده متوقف یا خارج می شوند برخی دیگر جدید و از مدل های قبلی خود هستند.‌ جهت خرید پکیج بوتان باید یکی از چهار نوع نامبرده را گزینش کنید.  دیگر مدل های پکیج تهیه نمی‌شود و از رده خارج هستند. این چهار مدل جدید مدل های پکیج بوتان می باشند.

  • پکیج بوتان مدل پاویا
  • پکیج بوتان مدل پرلا پرو
  • پکیج بوتان مدل بیتا
  • پکیج بوتان مدل پارما

راهنمای انواع پکیج بوتان

پکیج های دیواری  دارای شاخص b و از پکیج های تک مبدل و مدل های دارای اندیس های e، m و یا l از پکیج های دو مبدل ساخته می شوند.

پکیج های دیواری  به صورت تک مبدل و دو مبدل ساخته می شوند. مبدل تعبیه شده (مبدل دوگانه اصلی) در پکیج های تک مبدل ایران رادیاتور و شوفاژ دیواری ترمیک، به طور همزمان وظیفه تامین آب گرم مصرفی و گرمایش ساختمان را بر عهده دارد.

پکیج های دو مبدل یا تک رنگ  در شرایطی استفاده می شود که آب مصرفی دارای سختی (املاح) باشد و یا مساحت آپارتمان بیش از 120 متر باشد. بویلرهای دو مبدل، مبدل اصلی باید گرمایش محیط را تامین کند و از مبدل صفحه ای برای تامین آب گرم استفاده می شود.

پکیج های دیواری  دارای اندیس ff مجهز به فن هستند و مدل های نگهدارنده اندیس cf مجهز به فن نیستند.

مزایای استفاده از انواع پکیج بوتان

از مزایای استفاده از این پکیج ها می‌توان به راندمان گرمایش بالا، عملکرد کم و بدون صدا، ایمنی کامل، ابعاد کوچک پکیج و اشغال فضای کمتر، سیستم حفاظت در برابر کمبود آب، سیستم کنترل تمام دیجیتال، سیستم حفاظتی در برابر انسداد دودکش، منبع تغذیه اشاره کرد. آب گرم زیاد و دائمی، آسان در نصب، راه اندازی، سرویس و نگهداری است.

گروه صنعتی بوتان از وسیعترین تشکیل دهندگان اقسام پکیج های شوفاژ دیواری، رادیاتورهای آلومینیومی، آبگرمکن های دیواری گازی و بخشی دیگر از تجهیزات مشابه در کشور است. بوتان یکی از نخستین شرکت های تهیه کننده پکیج دیواری این کشور می باشد که توانسته جزء اساسی از بازار تاسبسات را به نام خود جلب کند.

خرید پکیج دیگ گرمایش مرکزی دارای چندین مزیت است. استفاده از این دیگ ها شامل راندمان گرمایش بالا، عملکرد کم و بدون صدا، ایمنی کامل، ابعاد کوچک دیگ و اشغال فضای کمتر، سیستم حفاظتی در برابر کمبود آب، سیستم کنترل تمام دیجیتال، سیستم حفاظتی در برابر انسداد دودکش، تامین بسیاری از و… آب گرم دائمی، آسان در نصب، راه اندازی، سرویس و نگهداری آن می باشد.

  پکیج دو جداره

استفاده از پکیج فن دار با دودکش دو جداره  که بیشتر مورد تایید است، زمینه را برای تامین جریان هوای مورد نیاز برای احتراق دیگ بوسیله دیواره داخلی دودکش از بیرون آپارتمان و اکسیژن و رطوبت داخل فراهم می کند. یک آپارتمان کاهش نمی یابد.

در صورتی که پکیج در فضای باز نصب شده باشد و یا دودکش پکیج به صورت (l شکل) ساخته شده باشد (یعنی قسمتی از مسیر دودکش به صورت افقی اجرا شده است، برای عبور آسان دود از پکیج فن دار استفاده کنید. و گازهای احتراق واجب است.

فرق پکیج بوتان پارما و پرلا:

پکیج بوتان پارما و پرلا که از انواع پکیج بوتان به حساب می آیند دارای تفاوت هایی هستند و هر کدام نسبت به دیگر مزیت هایی دارند که ما در ادامه می خواهیم آن ها را برای شما نام ببریم.

  1. آنالوگ یا دیجیتال بودن پکیج
  2. قیمت پکیج
  3. کیفیت ساخت قطعات داخلی پکیج
  4. انواع مدل های قطعات
  5. ظرفیت حرارتی

موارد نام برده شده فقط بخشی از مواردی بود که می توانست باعث فرق بین پکیج بوتان پارما و پرلا شود.

انواع پکیج بوتان دیواری:

ازنظر کاربرد و مزایا و معایب پکیج های دیواری به مدل های متفاوتی تقسیم میشوند که در ذیل به دسته بندی و تعریف هریک میپردازیم.

مبدل حرارتی: یک مبدله 

دو مبدله

محفظه ی احتراق: بدون فن 

فن دار

مخزن دار:

چگالشی:

 مبدل حرارتی:

تک مبدله:

یکی از انواع پکیج بوتان، پکیج های مبدل حرارتی هستند که خود تقسیم به دو مدل تک مبدله و دو مبدله می شوند این مدل نسل اولیه ی پکیج بوده و امروزه تا حدودی منسوخ شده اند.تشابه آن به آبگرم کن های سریع بدین صورت بود که چون تنها یک مبدل حرارتی بین شعله و آب وجود داشت و هردو سیستم گرمایش و آب گرم از آن تامین میشد به مراتب رسوب بیشتری میگرفت و در پی رسوب زدایی احتمال سوراخ شدن بالا میرود.

دو مبدله:

 این مدل از انواع پکیج بوتان که دسته دوم پکیج مبدل حرارتی هستند، اول بین آب  و شعله قرار میگیرد و مبدل دوم آب مصرفی را توسط گرمای ایجاد شده در آب مرحله ی اول گرم میکند. و اما برتری ها و معایب نسبت به مدل اولیه یعنی تک مبدله:

مزایا:

  •  تولید آبگرم مصرفی یکنواخت تر
  • رسوب گیری کمتر مبدل های حرارتی

معایب:

  •  پمپ درحالت تابستانه هم فعال است که باعث استهلاک بیشتر دستگاه میشود.
  • زمان بیشتری برای تولید آبگرم مصرفی میبرد.

محفظه ی احتراق:

پکیج های بدون فن:

این نوع اکسیژنی که برای احتراق نیاز دارد را از محل نصب دریافت میکند و سپس دود حاصل از احتراق از طریق دودکش مناسب خارج میشود معمولا در بالکن و تراس قرار میگیرد.

پکیج های فن دار:

 در این نوع پکیج های فن دار ما از دودکش های دوجداره استفاده میکنیم که جداره ی خارجی اکسیژن یا هوای تازه را به درون محفظه ی احتراق وارد میکند و مواد حاصل از جداره ی داخلی به بیرون رانده میشود. عدم نیاز به دودکش ساختمانی و عدم مصرف اکسیژن داخل محیط از مزایای این پکیج ها میباشد. پکیج های محفظه احتراق که خود دوباره به دو دسته تقسیم می شوند یکی از انواع پکیج های بوتان به شمار می آیند.

 پکیج های دیواری چگالشی یکی از انواع پکیج بوتان:

مواد حاصل از احتراق دارای مقادیر قابل توجهی انرژی گرمایی هستند که میتوانیم برای پیش گرمایش آب سردی که وارد پکیج میشود از آن ها استفاده کنیم.از آنجا که دراین روش بخار آب موجود در مواد حاصل از احتراق سرد شده و چگالیده می شود به این نوع پکیج چگالشی میگویند.

پکیج های مخزن دار:

این نوع پکیج ها که یکی از انواع پکیج بوتان هستند با داشتن مخزن ذخیره 40-60 لیتر باعث گرم شدن آب مصرفی هستند و درپی آن نوسانات دمایی آب گرم مصرفی را بسیارکاهش میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *